Ziņas :: Brīnumauglis - pomelo

20.02.2015. 12:12

Pomelo ir greipfrūta vectētiņš. Tas ir drīzāk salds, nekā skābs, ar sulīgu pilnvērtīgu mīkstumu. Šī maigā citrusaugļu giganta dzimtene ir Malaizija un Dienvidaustrumu Āzija, tomēr tas ļoti veiksmīgi tika ievests arī daudzās tropu zemēs - Kalifornijā, Floridā un Havaju salās. Nebrīnieties, ja dažādās valstīs sastapsiet šo augli ar dažādiem nosaukumiem – pulmetto, shaddock, franču chadec, Malajas limau besar, Bali citrons vai ķīniešu greipfrūts. Latvijā saukts arī par pampelmūzi. Garšīgie pomelo augļi noteikti uzlabos jūsu veselīgo diētu. Mēs jums izstāstīsim desmit iemeslus kādā veidā un kādēļ.
1. Garša
Salds un tikai ar pavisam nelielu greipfrūta piegaršu, pomelo būs lielisks atsvaidzinošs dienas sākums, vai arī tikko no ledusskapja - kā nostiprinoša pilnvērtīga uzkoda. Tā sula var būt lielisks papildinājums mērcēm, salātiem, salsām vai marinādēm. Noslēpumainais melones un citrusa augļa maisījums būs patīkams papildinājums daudzās receptēs. Pamēģiniet pievienot šī augļa sulīgo mīkstumu pie jūsu iecienītākās ledus tējas vasaras karstumā – neatkārtojams baudījums.
2. Zems kaloriju un tauku saturs
Pomelo sastāvā ir 0% tauku un tikai 75 kalorijas uz 200g masas – diētas fanu sapnis! Gandrīz katrs ir dzirdējis par greipfūtu diētu. Tā kļuva populāra Holivudā 20gs. 30tajos gados un piedzīvoja otru atdzimšanu 70tajos gados Amerikā. Gan greipfrūti, gan pomelo satur taukus dedzinošos enzīmus, kas teorētiski palielina diētas piekritēju sekmes. To varētu saukt par iedomu diētu, jo ēdot greipfrūtus pirms katras ēdienreizes tiek uzņemts ārkārtīgi mazs kaloriju daudzums.
3. Šķiedrvielas
Tomēr, lai arī greipfrūtu diēta nav pārāk veselīga pateicoties mazajam uzņemto kaloriju daudzumam, tomēr pati doma par greipfrūtu kā veselīgu uzkodu, ir diezgan pamatota. Pomelo, tāpat kā greipfūti, satur 8% no dienā ieteicamā uzņemamo šķiedrvielu daudzuma. Uzņemot uzturā šķiedrvielas ar tik zemu kaloriju daudzumu, jums rodas sāta sajūta un jūs sākat ēst mazāk. Šķiedrvielu uzņemšana uzturā palīdz arī saglabāt jūsu zarnu traktu veselīgu, kā arī novērš resnās zarnas vēzi.
4. C Vitamīns
Visi citrus augļi ir pārbagāti ar C vitamīnu un pomelo, protams, nav nekāds izņēmums. Pomelo nodrošina 193% no dienā ieteicamā uzņemamā C vitamīna daudzuma. Zinātniskie pētījumi ir pierādījuši, ka C vitamīns nostiprina jūsu imūnsistēmu pret stresa radīto kaitējumu. Un, lai gan C vitamīns jūs neizārstēs no saaukstēšanās, tomēr tas būtiski samazinās dažādu saaukstēšanās komplikāciju risku, piemēram, plaušu infekciju vai pneimoniju. Cilvēkiem ar augstāku C vitamīna koncentrāciju asinīs ir par 42% mazāks risks saslimt ar insultu. Ir pierādīts, ka C vitamīns aizkavē acs tīklenes dzeltenā plankuma veidošanos, kā arī iekaisumu, vēža un sirds un asinsvadu slimības.
5. Sirds veselība
Viens pomelo auglis satur aptuveni 410mg kālija, kas, tapat kā C vitamīns, spēlē būtisku lomu sirds darbības uzlabošanā. Nekur nav precīzi noteikta kālija ieteicamā dienas deva, tomēr tiek uzskatīts, ka 4700mg dienā ir adekvāta dienas deva. Šis svarīgais minerālis regulē asins spiediena līmeni. Bagātīgs ar pektīnu, pomelo spēj attīrīt asinsvadu nogulsnes, kuras uzkrāj organisms, izvadot kaitīgos piejaukumus un tādā veidā uzlabojot pašsajūtu cilvekiem ar hipertensiju jeb paaugstinātu asinsspiedienu. Tomēr vajadzētu atcerēties, ka cilvēkiem ar asins recēšanas traucējumiem un nieru slimībām, nevajadzētu pārtikā lietot pārāk daudz ar kāliju pārbagātus ēdienus, jo tiem var būt negatīva ietekme un var tas izraisīt nopietnas veselības problēmas.
6. Cīņa ar vēzi
Ķīnieši pomelo mizu izmanto ļoti daudzu ēdienu gatavošanā. Miza ir ļoti bagāta ar bioflavonīdiem. Šī īpašība ir ļoti svarīga, lai mazinātu aizkuņģa dziedzera, krūts un zarnu vēža saslimšanas risku. Faktiski tas apstādina vēža šūnu turpmāku izplatīšanos. Tieši bioflavonīdi, kas atrodami pomelo mizā palīdz cīnīties ar vēža šūnām. Ļaujot organismam likvidēt lieko estrogēnu, tas novērš krūts vēža šūnu turpmāku izplatīšanos.
7. Antioksidants
Viens no nozīmīgākajiem faktoriem ir tas, ka pomelo ir pārbagāts ar antioksidantiem, kas palēnina organisma novecošanās procesu un aizsargā pret dažādām slimībām - tādām kā sirds slimības un vēzis, - jo tie palīdz ķermenim atbrīvoties no brīvajiem radikāļiem.
8. Pretnovecošanās
Greipfrūti un pomelo ir vienīgie augļi, kuri satur īpašu vielu – spermadīnu, kas atrodams arī cilvēka spermā. Laboratoriskie pētījumi ir pierādījuši, ka šī viela aizkavē šūnu novecošanās procesus. Pētījumā tika pierādīts, ka spermadīns paaugstināja mušu, asins šūnu, rauga un dāžādu sugu tārpu dzīves ilgumu. Spermadīns, kas tika ievadīts balto peļu asinīs, palīdzēja novērst dažādu šūnu bojājumu veidošanos.
9. Medicīna
Lēnām košļājot pomelo, tas var mazināt paģiru radītās sekas. Malaizijā un Filipīnās losjonu, kas iegūts no pomelo auga lapām, izmanto čūlu un pietūkuma ārstēšanai. Filipīnieši to izmanto arī kā nervus nomierinošu līdzekli. Ķīnieši šo augu izmanto arī klepus ārstēšanai, nelabumu un gremošanas traucējumu ārstēšanai. Pomelo un ingvera pasta var tikt izmantota arī kā līdzeklis locītavām, lai mazinātu artrīta radītās sāpes.
10. Pieejamība un uzglabāšana
Āzijas un Latīņamerikas tirgos pomelo ir pieejami visu gadu. Vienmēr izvēlieties smagus un cietus augļus. Plankumi uz pomelo mizas nav nekas slikts, tā ir normāla parādība un no tā nav jābaidās. Nekad neizvēlieties mīkstus, pelēcīgus augļus, kuri atstāj mizā iespiedumus, kad tajos iespiežat ar pirkstu. Pomelo droši variet glabāt ledusskapī nedēļu vai dažas dienas atstātus istabas temperatūrā. Sasaldējiet pomelo sulu ledus kubiņos un droši glabājiet tos ilgāku laika periodu, lai īstajā brīdī varētu pievienot šī apbrīnojamā citrusa augļa „rozīnīti” kādā no jūsu iecienītākajiem ēdieniem.
Lai veicas un garšo!
Jūsu - Veselīgas Uzkodas :)

«« Atgriezties